Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia
Przedszkole nr 125 “Pod Złotym Promykiem” czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 6:30 – 17:00.
Ramowy rozkład dnia dla grup młodszych (w wieku 3 i 4 lat)
CZĘŚĆ | GODZINY | OPIS |
---|---|---|
Część I - poranna | 6.00 – 9.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne. Zabawy integrujące grupę. Zabawy i gry służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne i artykulacyjne. Zabawy swobodne służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo -stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Prace porządkowe w sali. Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do śniadania. I śniadanie. |
Część II – główna |
9.00 - 12.30 | Mycie zębów. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zajęcia edukacyjne z całą grupą służące realizacji programu wychowania przedszkolnego (np. gry i zabawy dydaktyczne, matematyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, słuchanie utworów literatury dziecięcej, opowiadanie historyjek obrazkowych, działalność plastyczna), zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zajęcia taneczne, gimnastyka korekcyjna zabawy z językiem nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna, zajęcia z logopedą i psychologiem. Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne przygotowujące do śniadania. II śniadanie. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na świeże powietrze. Spacery i wycieczki – obserwacja środowiska przyrodniczego i społecznego, zabawy samodzielne w ogrodzie, zabawy i gry ruchowe, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy tropiące. Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do obiadu. Obiad. |
Część III – poobiednia |
12.30 -17.00 | Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Zabiegi opiekuńcze. Relaks i wyciszenie po obiedzie, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Czynności samoobsługowe przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek. Zabawy wspomagające indywidualny rozwój dziecka, rozwijające jego zainteresowania i uzdolnienia. Zabawy dydaktyczne, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem, zabawy paluszkowe, słuchanie literatury dziecięcej, działalność plastyczna. Zabawy z językiem nowożytnym. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna, zajęcia logopedyczne. Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci przy niewielkim w udziale nauczyciela. Pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. |
Stałe czynności samoobsługowe wynikające z rozkładu dnia nie wpisujemy w dziennik
Ramowy rozkład dnia dla grup starszych (w wieku 5 i 6 lat)
CZĘŚĆ | GODZINY | OPIS |
---|---|---|
Część I - poranna | 6.00 – 9.00 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Rozmowy indywidualne. Zabawy integrujące grupę. Zabawy i gry służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne i artykulacyjne. Zabawy przygotowujące do nauki czytania, pisania i liczenia. Zabawy dowolne według pomysłów i zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz praca z dzieckiem zdolnym. Ćwiczenia poranne. Prace porządkowe w sali. Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do śniadania. I śniadanie. |
Część II – główna |
9.00 - 12.30 | Mycie zębów. Zabawy dowolne w sali. Zajęcia edukacyjne z całą grupą służące realizacji programu wychowania przedszkolnego (np. gry i zabawy dydaktyczne, matematyczne konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, słuchanie utworów literatury dziecięcej, opowiadanie historyjek obrazkowych, działalność plastyczna), zabawy i gry ruchowe z określonym elementem ruchu, rytmika, zajęcia taneczne, gimnastyka korekcyjna zabawy z językiem nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna, zajęcia z logopedą i psychologiem. Czynności porządkowe, zabiegi higieniczne przygotowujące do śniadania. II śniadanie. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na świeże powietrze. Spacery i wycieczki – obserwacja środowiska przyrodniczego i społecznego, zabawy samodzielne w ogrodzie, zabawy i gry ruchowe, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy tropiące. Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do obiadu. Obiad. |
Część III – poobiednia |
12.30 -17.00 | Mycie zębów. Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, terapeutycznych. Praca indywidualna o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym lub z dzieckiem zdolnym. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat. Zajęcia dodatkowe (rytmika, gimnastyka korekcyjna, taniec, religia na wniosek rodziców). Zabawy zorganizowane lub dowolne w kącikach z inicjatywy dzieci lub zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Prace nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowujące do podwieczorku. Podwieczorek. Zabawy wspomagające indywidualny rozwój dziecka, rozwijające jego zainteresowania i uzdolnienia. Zabawy dydaktyczne, rytmiczne, ze śpiewem, paluszkowe, słuchanie literatury dziecięcej, działalność plastyczna, zabawy i gry edukacyjne, planszowe przy stolikach w małych zespołach, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i na półkach indywidualnych. Zabawy z językiem nowożytnym. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna, zajęcia logopedyczne. Pobyt na świeżym powietrzu. Rozchodzenie się dzieci. |
Stałe czynności samoobsługowe wynikające z rozkładu dnia nie wpisujemy w dziennik
W każdej możliwej sytuacji zajęcia edukacyjne służące realizacji programu wychowania przedszkolnego realizujemy na świeżym powietrzu.